Praha 21. května 2012 - Značka KTM je celosvětově známá svými kvalitními terénními i silničními motocykly. Cestovního enduro 990 Adventure je navrženo tak, aby jezdce dovezlo na konec každé asfaltové silnice, a ještě dál. Pro takto jedinečný motocykl je třeba zvolit odpovídající pneumatiky – a proto je dobrou zprávou, že motocykl KTM 990 Adventure je nyní možné vybavit pneumatikami Trailmax TR91 Dunlop, které vyhrály v mnoha testech.
Díky konstrukci JointLess Belt (JLB), použitým materiálům šetrným k životnímu prostředí a dezénu, který byl navržen tak, aby zajistil co nejlepší jízdní vlastnosti v terénu i na silnici, jsou pneumatiky Trailmax TR91 pro motocykl KTM 990 ideální volbou – a dalším jasným příkladem filozofie značky Dunlop „jezdit s důvěrou“.
Pneumatika Trailmax TR91 byla speciálně vyvinuta pro rostoucí skupinu řidičů, kteří touží po nových zážitcích – a takové jezdce obvykle nenajdete pouze na označených a číslovaných cestách. Směs se zvýšeným obsahem siliky kombinovaná s trakčními pryskyřicemi a funkčními polymery zlepšuje přilnavost pneumatiky na suchu i na mokru a zajišťuje špičkové držení stopy v jakékoli situaci – v terénu či na silnici, za mokra i za sucha.
Výsledkem je vynikající pneumatika pro terén i silnici, která se perfektně hodí pro motocykl KTM 990 Adventure a zajišťuje přesné ovládání, spolehlivý záběr, pohodlí při jízdě na dlouhé vzdálenosti a nízké opotřebení na nejrůznějších površích a v nejrůznějších podmínkách.
„Jezdci vyhledávající dobrodružství jdou při hledání nových zážitků stále dál,“ říká Sharon Antonaros, ředitel divize Dunlop pro motocyklové pneumatiky v oblasti EMEA. „Od roku 2007 je strategií firmy Dunlop nabízet produkty, které přesně odpovídají požadavkům trhu.“
„Naše pneumatiky TR91 dodávají majitelům modelu KTM 990 Adventure důvěru, že dokáží posunout limity své i limity svých strojů – což je v případě motocyklů KTM úctyhodné.“
Za vynikající celkové jízdní vlastnosti vděčí pneumatiky TR91 z velké části technologii JointLess Belt (JLB). Konstrukce JLB eliminuje překryv pásu (který se používá u některých pneumatik), a díky tomu je ovládání hladší. Tento typ konstrukce také minimalizuje dynamický růst středu běhounu při vysokých rychlostech, čímž se snižuje deformace a nadměrné zahřívání při zachování stabilnějšího kontaktu s vozovkou.
Dezén běhounu pneumatiky TR91 je nejlepším kompromisem pro jízdu v terénu i na silnici. Pneumatika byla speciálně navržena tak, aby měla větší odolnost vůči opotřebení a vůči defektu při jízdě v terénu. Dezén ve tvaru V (V-Shape Pattern Concept) a křížící se drážky zlepšují odvod vody a záběr v terénu.
Vysoce aromatické oleje se při výrobě pneumatik používají již mnoho let. V posledních letech však dochází k jejich nahrazování oleji ekologičtějšími. Proces náhrady je velmi složitý, protože alternativní oleje jsou od vysoce aromatických olejů velmi odlišné. Pokud by se ve směsi použily bez důležitých úprav jejího složení, značně by to ohrozilo bezpečnost provozu.
Díky dlouhodobému výzkumu a důslednému monitorování vlastností pneumatik v průběhu celé jejich životnosti společnost Dunlop úspěšně vyvinula model TR91 jako pneumatiku vyrobenou bez použití aromatických olejů, aniž by to řidiče jakkoli omezovalo.